Glass-astrof!

Idag ska vi köpa glass och handla på Ica Maxi bestämde vi imorse! Mjukglass!

När vi handlar, vare sig när de är bara jag eller när vi är hela familjen och handlar så brukar vi 9 av 10 gånger komma hem utan att ha följt listan helt, nästan alltid glömmer vi något. Denna gången skulle vi absolut inte glömma tuggummi.. När vi kom till frysdisken med glassar och sånt där så blir Melanie kissenödig så jag lämnar min plånbok till Micke så han kan betala och så tar jag Melanie och "springer" bort till toaletten, bär henne som en säck potatis så att de inte ska hända en olycka. Hittills går allt väldigt bra. Sen precis när vi är klara knackar pappa Micke på toadörren för då har han ingen kod så han kan betala. Snabbt bort till kassan igen efter Micke så han kan betala och vi äntligen kan köpa glass. I kön till glassen bestämmer vi att vi ska ha varsin glass i bägare. Så jag tar min och Melanies glass och Micke tar sin tillsammans med en tung påse varor. Nu ska vi bara genom folkmassan och ut genom snurrdörrarna utan att Melanie håller någon av oss i handen. Jag och Micke går igenom snurrdörrarna men Melanie blev kvar på andra sidan, happ, nu ska vi bara.. eh vänta.. vart ska vi lägga ner glass och grejer utan att.. nja.. Så kommer de en snäll tant och hjälper Melanie ut. So far so good.. Nu ska vi bara hitta ett ställe att käka glassen på innan den smälter. Melanie springer och trillar och jag får ett smärre skrattaanfall över vad vi hittills åstadkommit.. Så när Melanie kom upp på benen och ska käka sin glass så tappar hon så klart hela glassen i marken (!).. Så, inget mer att göra än att dela och gissa vem som tillslut käka upp nästan hela glassen ;) 


Mumsig glass med minimarängtopping ;)


Melanie med min glass ;)


Och just de! Fick vi med oss tuggummi?
Nej:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
 
RSS 2.0