1 månad idag!!

Idag är det en månad sen vår lilla Evelina kom till oss! Som alla säger, åter och åter igen, DET GÅR FORT! Ja de gör de! Nästa gång man blinkar så har både Melanie och Evelina börjat skolan och är "fjortis-trotsiga" :)

Under den här månaden har det minst sagt vart fullt upp! Inte många besök än, men dom besök som har vart har satt sina spår, en blandning av bror med lång pizza/kebabbeställning, 3årstrots och 6årstrots i form av tjejer dessutom, bebis vars mage krånglat, oro att det blir ett till barn med kolik, amning som inte funkar, börja med flaska istället, noll rutin på ingenting, osv osv osv..

Nu verkar de va nån utvecklingsvecka för lillasyster. Inatt sov vi typ 20 minuter med allt gnyande och suckade, nysande och gnällande. Inget funkade typ än att gå ner och starta dagen kl 6 när jag fortfarande tycker det är natt. Så idag är det myskläder och så har vi fått lunchen hemkörd, pizza. Man får vara lat när man inte sovit..

Hur som helst så är jag massvis lycklig med min familj! Nu har jag två små underbara prinsessor :) hur trött man än är så är man ändå inne i ett lyckorus när man håller de små och man tittar in i de fina ögonen och man får ett litet leende :) För hur mycket man inte får sova på natten så vet man att det för eller senare går över. När man är mitt i det så känns det snarare som senare än förr haha..

Har nu börjat komma tillbaka någorlunda efter förlossningen också, vilken för övrigt gick väldigt bra och snabbt men denna gången var det inte så mycket vila efteråt utan snarare fullt upp med en gång när vi kom hem. Men nu verkar det vara på rätt väg. Längtar tills jag vart på kontroll bara så jag får ok att börja träna. Har ett par kilo kvar innan jag är nöjd och tillbaka där jag var innan. 10 av 13 kg är borta:)
Framförallt vill jag stärka upp ryggen och magen för jag har usel hållning och de mesta gör ont:/ Ska försöka skriva ihop en förlossningsberättelse också när jag får lite tid över. Nästa vecka börjar ju den sista kursen i administratörprogrammet, Information och kommunikation, så det är minst sagt fullt upp för mama för två!


Kommentarer
Postat av: Lucia

Så fint du skriver :) skönt att du trots det trötta är lycklig. Hoppas vi ses snart igen :)
Kramar till hela stora familjen <3

2012-08-02 @ 15:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
 
RSS 2.0