2011-01-03

God forsättning!

Ska försöka slå lite liv i denna blogg igen! Har fått toppen ändrad av Micke och jag tröttnade på den lila färgen och valde en blå istället. Får se hur länge jag behåller denna innan jag tröttnar :)

Slutet på 2010 blev helt okej! Inget märkvärdigt, kändes knappt att det var nyårsafton... Inte ens julen kändes som jul...
Nyårsafton spenderade vi först hemma med lite mys bara vi tre och gjorde våfflor och sedan gjorde vi oss iordning och åkte till Malin och Robert i Göteborg där det var nyårsfest och 30-årsfest. God mat och trevligt folk var det! En stund efter raketerna och tolvslaget åkte vi hem i halkan och somnade med en gång alla tre när vi kom hem!
Dagen efter fick vi besök av Lucia, Tommy och Vincent och vi käkade god hemkörd pizza! Ibland får man vara lat :) Bra början på detta år!

Nu har tre dagar gått på 2011 och jag har funderat över nyårslöfte som alla andra (de flesta) verkar ha... Jag har nog inget och har jag något så vet jag att jag med all säkerhet inte kommer att hålla det. Jag kommer inte kunna lova att träna tre gånger i veckan, inte ens två gånger, eller vara mindre gottegris... Jag ska försöka bli en snällare och gladare människa i alla fall och inte bli arg så fort...

Ett nyårslöfte har jag faktiskt lyckats att hålla och det var att inte dricka med än 3 koppar kaffe per dag. Jag kunde dricka upp till sex koppar på en dag! Numera dricker jag inte mer än två, max tre per dag.

På tal om gottegris så ska jag hämta lite kex och philadelphiaost och kolla om det finns nåt bra på tv :)
Först en bild på Melanie och Tomten på julafton :)


Melanie hjälpte tomten att dela ut paketen.
Hon var jätteduktig och var inte alls rädd för tomten :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
 
RSS 2.0