15-16 maj

Bröllop, roadtrip, bajskalas, gnäll, regn, bajskalas, regn, gnäll och bajskalas...

Ungefär så kan man sammanfatta denna helg...

Roadtrip ner till Kivik för att få ta del av bröllop mellan Christian och Camilla. Melanies första låååånga roadtrip som gick rätt så bra. Förutom gnäll för att hon var för varm och för att hon just denna helg bestämt sig för att kalasa med en massa tandbajs. Vi antar att det är tänderna som spökar (som vanligt när det är något annorlunda).
Melanie är också väldigt mammig och har ett temperament som jag inte alls vet vart det kommer ifrån (?)...

Det började med att vi först åkte åt fel håll för att gpsen visade ett håll och jag sa ett annat håll. Lyssna inte på mig för jag har lokalsinne som en höna ibland... Så efter några långa stressande minuter så var vi på väg, när det helt plötsligt börjar ÖSregna! Vi kollar på klockan och Micke kommer fram till att vi kommer att bli sena och han blåser på i som mest 180.

När vi har ungefär en timme kvar och det fortfarande regnar och vi är trötta allihop så blir Melanie väldigt trött på att sitta i sin stol och vill bara ut.
När vi äntligen kommer fram säger receptionisten att vi måste vänta för vårt rum är inte klart än.
Sen får vi vårt rum och i all denna stress med att byta om och en trött Melanie så går det inte riktigt att njuta av alltihop på samma sätt.
Melanie somnade och vi kunde göra oss iordning. Micke åkte i förväg och jag och Melanie fick åka sen. Jag fick lite småpanik ett tag när jag trodde att jag åkt vilse på väg till kyrkan men hittade tillslut när jag fick beskrivning av
brudgummen.
Väl framme vid kyrkan ska jag i regnet ta fram barnvagn, Melanie är gnällig, jag stressad, 5 minuter kvar tills vigslen börjar och kallt som f*n. Vi går mot kyrkan som har såna där småstenar runt om och ingen gång som man kan komma runt med vagnen. Jag tar mig fram till tre av dörrarna i alla fall och två av de är låsta och en av dom är den som personalen går in genom bakom altaret. Jaha, där stod jag och Melnaie och det börjar ösregna igen.
Vi går tillbaka till bilen, sätter oss där. Funderar på att åka tillbaka till hotellet för vi kom ju inte in i kyrkan och mitt batteri på mobilen var slut och Micke var bestman så han hade inte kunnat svara ändå.
Jag körde en bit bort och såg en annan dörr in till kyrkan och valde då att ta Melanie utan vagn och springa genom regnet.
Yes! Äntligen inne, helt pisseblöta och missat halva vigseln. Det jag fick se var i alla fall vackert.

Sen vart det fri aktivitet fram tills middagen och skålningen. Middagen var väldigt god.
Förrätt: Någon slags chevregrej, grillad sparris och lite sparrissoppa.
Varmrätt: Kalv, potatis-och rabarberkaka
Dessert: Chokladfoundue, jordgubbsglass och sparrisglass

Sparrisglassen var det en del som lämnade kvar på tallriken så det tilltalade inte många. Men i övrigt var det väldigt god mat. Jag fick dock äta varmrätten ihop med desserten och fick varmrätten uppvärmd igen då jag försökte lägga en envis Melanie när varmrätten serverades.
Melanie ville inte sova så hon fick vara med en stund till och smaka på sparrisglassen vilket hon tyckte väldigt mycket om.

Jag valde tillslut att gå upp med Melanie och försöka lägga henne i sängen på rummet istället. Det gick lite bättre och jag blev kvar på rummet med Melanie.

Natten blev inte heller som någon av oss tänkt. Melanie kunde inte sova och tyckte att det var morgon redan klockan 3.15. Efter bajsblöjbyte och en flaska kall välling somnade hon om och sov ca 2 timmar till.

Efter en god hotellfrukost var det dags att åka hem igen och resan hem gick myckte bättre då vi inte hade någon tid att passa så då var vi inte lika stressade. Vi fick byta tre bajsblöjor på fyra timmar dock.

Väl hemma bjöd älskling på Pinocchiopizza och senare la vi oss i soffan och kollade på Supernatural.

Har jag haft en bra helg? Njae, många bra och fina stunder, men lika många pissiga stunder.

________________________________________________________________________________________________


Idag ska jag ta det någorlunda lungt och fortsätta byta bajsblöjor (2 stycken hittills) och promenera ner och handla till kvällsmaten; kassler i ugnen med ananas och ost, champinjonsås och ris till, mumsigt!

Medans Melanie sover nu ska jag köra ett kort aerobicspass.

Lite bilder från bröllopet lägger jag upp senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
 
RSS 2.0