Vår, sol och värme och massa kärlek ♥ ♥ ♥

Hejsan!

Underbart väder
vi har idag! Stark vårsol och nästan nollgradigt! Härligt väder för att vara ute och promenixa, dock sitter jag inne hos mor som ska baka och sedan ska vi iväg till öppna förkolan på sista föräldragruppsmötet.
Idag ska vi prata böcker. Jag som inte läst nånting för Melanie. tror inte man har behövt läsa något utan mer tips om vad man kan läsa och lite sångtips och sånt.
Sånger tycker hon om i alla fall, det har hon fått höra mycket från både mig och Micke :)

Fick lite inspiration av familjeliv´s tråd om veckans bloggtema där man idag skulle skriva om ett vårminne.

Mitt bästa vårminne är våren 2007 då jag flyttade till Borås och började ett nytt jobb och det bästa av allt; jag träffade min underbara sambo Micke. Hade precis börjat på mitt jobb då vi träffades på en fest som hölls av en gammal jobbarkompis till Micke och som även var hans granne. Följde med min vän Claudia och tre till från jobbet på denna fest och senare kommer Micke in och lägger in en stöt. Jag dissar. Tasktigt :( Senare på kvällen ångrade jag mig starkt och bestämde mig för att honom ska jag ha!

Men efter ett par veckor så är det firmafest, som jag först inte tänkt gå på men jag ändrade mig en halvtimma innan bussen till festen skulle gå. Micke stod utanför bussen, så fin, så fin, och titta på mig. Senare på kvällen vågade jag lägga in en stöt, detta genom att nypa honom i rumpan. På vägen hem tillbaka till Borås åkte vi buss tillsammans men efter lite funderande från Micke valde han att sätta sig längre bak i bussen efter en stund. Jga blev väldigt ledsen :( När jag kom hem på natten letade jag upp Mickes nummer, jag skulle inte släppa de här snyggingen!

En vecka senare, 6 maj, träffades vi på riktigt, vår första dejt. Micke hämtade upp mig i sin Skoda, solsnygg med solbrillor på och väldigt sexig, jag skulle ha! Micke köpte fika till oss och vi åkte upp till utsiktsplatsen i Borås. Underbart väder och underbart sällskap, kunde inte bli bättre. Vi pratade och pussades och hade det supermysigt och jag var världens gladaste!

Jag är fortfarande världens gladaste som har Micke i mitt liv oc dessutom världens sötaste och underbaraste dotter Melanie ♥ ♥ ♥

Läs även Mitt Liv UppochNer´s fina inlägg om vårminnen och vårkänslor.

Kommentarer
Postat av: Fröken Upp&Ner

Va sött! smälter

2010-03-02 @ 22:45:19
URL: http://mittlivuppochner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
 
RSS 2.0