Vink vink :)

God morgon!

Sitter och tittar på Melanie som leker med sin nya tygbok som jag köpte till henne igår. Hon verkar gilla den. Mycket färger och fina bilder. Jag trodde det var en sån där prasselbok när jag köpte den så jag blev lite besviken när jag kom hem, jag hade letat efter en sån, men det duger väl med en sån här så länge.
 
Melanie har lärt sig att vinka! Först vinkar hon lite med hela armen och sen bara med handen. Hon vinkar till och med till tv:n, speciellt när Lady Gaga med Bad Romance är på tv :) Hon blir så glad varje gång den spelas.
Vinkningen är inte så lätt att fånga på film heller som jag gärna vill, för då ska hon hela tiden försöka få tag i mobilen eller kameran eller helt enkelt inte vinka. Men bara att fortsätta försöka!

Imorse fick Melanie sova jämte mig i sängen igen, vilket var jättemysigt. Hon var vaken när Micke skulle iväg till jobbet så han la henne jämte mig och sen somna hon om, och jag med. Så mysigt!

Igår eftermiddag var jag och Melanie inne i stan och kollade lite på H&M och Gina Tricot, medans Micke slutade jobba så att vi kunde hämta den nya bilstolen. Jag hittade som vanligt en hel del snyggt, bara för att jag inte ha pengar, precis som det brukar vara. När jag har pengar och ska köpa mig något så hittar jag ingenting, men nu..

Bilstolen är i alla fall jättefin och sitter nu på plats i min lilla pärla, som för övrigt inte är så pärlig längre. Den är jätteskitig och måste få sig en rejäl omgång i tvätten snart! Även om bilen är grå så syns smutsen tydligt. Den är inte tvättad sen juli förra året (stackars bil).

I eftermiddag ska vi bort till öppna förskolan och träffa lite andra bebisar och äldre barn.
Sen kanske, kanske baka något gott, är lite gottesugen. Typ chokladbollar..? Mmmm :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
 
RSS 2.0