Shopping och bvc

God dag!

Nyss hemkommern från en lite shoppingrunda och sexmånaderskontroll på bvc.
Vi var inne på H&M och på Kappahl. På H&M hittade jag en jättefin klänning och på Kappahl hittade jag ett par tights med kjol och två par sockar till Melanie. Klänningen var jättefin och somrig och hade även trosor i liknande mönster till, så nu hoppas vi att våren och sommaren kommer snart!

                                           

På bvc var det idag dags för sexmånaderskontrollen. En doktor skulle kika på Melanie och se va hon kan och så. Allt var som det skulle och hon har vuxit jättebra och doktorn blev imponerad av att hon kan sitta så stabilt själv! Stolt man blir :)
Hon väger nu 7820g och är 66,5 cm lång, min lilla prinsessa!

Idag har jag vart väldigt trött och tung i huvudet. Speciellt i förmiddags. Inte nog med att Melanie sover lite sämre sen några nätter tillbaka utan jag sov också oroligt inatt. Vaknade flera gånger både när Melanie vakna och av min själv och blev stressad av att jag skulle upp tidigt så detta var ingen bra natt alls. Jobbade igenom mina fyra timmar idag med konstant huvudvärk.
Nu mår jag mycket bättre efter en lite shoppingrunda med Melanie. Tänkte att jag skulle göra varsin liten smoothie till mig och Micke sedan när han kommer hem. Då kommer jag må mycket bättre :)

I förrigår klippte jag äntligen av mitt hår. Klippte av en hel del av det långa jag hade. Nu är det axellångt och uppklippt. Har ju tappat en hel del hår nu efter amningen och det blev bara livlöst och platt så jag behövde volym! Det blev minst 10 cm som föll bort. Nu är jag helnöjd med min nya frisyr och skönt att ha det lite kortare och att det ser bra ut både med lite lockar och om jag skulle platta det. Kommer nog köra på den höär längden ett tag framöver sen, kanske en aning längre men inte så långt som jag hade innan jag klippte mig.

Jag undrar hur länge man fortsätter att tappa massa hår efter amningen..? Jag slutade amma för minst fyra månader sedan och tycker nog att det borde räcka med håravfall för mig. Har ju så lite hår ändå...

Nu ska jag titta på Melanie när hon bonkar med sina leksaker och vänta på att älskling ska komma hem! Sen ikväll ska vi spela lite Heavy Rain igen, wiihoo! Jag och min älskling och kanske ett par smoothies :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
 
RSS 2.0