Öl och mojitos

Goddag!

Vart ska jag börja... After work blev mer än en liten after work med tidig hemgång, som jag hade planerat. Det blev mer öl än jag hade planerat, bål och en shot. Och senare hemgång... Jo tack, jag var bra trött och bakis igår. Ovan öldrickare :)

Kvällen började med öl och lite god after work-mat på Frank´s. Köpte man en drink eller öl så fick man äta buffé gratis, så mycket man orkade. Det gillade jag. Kycklinglår, god sallad, pastasallad, mumsigt!
Efter fem öl och en shot som Marias bror bjöd oss på gick vi vidare till Marias bror för att dricka lite bål. Där var den lilla lägenheten, med betoning på lilla, full med, vad jag tror, 19-20-åringar. Lägenheten bestod av ett rum, hall och en liten toalett. Köket gömde sig bakom två garderobsdörrar. Lite häftigt för en singelkille i alla fall.
Höjdpunkten just då var när vi kom in i lägenheten och såg dessa människors blickar. Jag 25, Maria 28, Lucia 34 och Vanja något äldre... Kände att vi inte riktigt passade in där.

Efter en stund, när vi druckit upp bålen, stack vi därifrån och gick vidare till Brasseriet, vilket jag nu i efterhand hade valt att skippa. Där var stället fullt med 40-50+! Kände mig lite liten... Så aldrig mer Brasseriet för mig. 
När jag sedan kom hem efter en kul bilfärd där jag hjälpte föraren, som var Lucias bror, att se upp för alla gupp. Jag tror att det var uppskattat (?) hehehe

När jag kom hem kände jag att detta ska jag inte göra om igen. Visst hade jag jäkligt kul, men jag mådde inte så jättebra när jag kom hem och visste hur pissigt jag skulle må dagen efter. Och speciellt när man har en liten plutt att ta hand om och man ska vara fit for fight för att orka... Därför kändes det fel. Nu menar jag inte att jag inte ska ta mig ut alls mer och sluta umgås med mina vänner, men detta med att dricka och bli full, komma hem sent och inte orka ta ansvar.
Nu har jag världens finaste sambo och vi delar så klart på ansvaret, men det känns ändå lite fel.

Vet inte hur det är med er andra när ni vart ute för första gången efter en graviditet och amning, hur känner ni?

Hur som helst skulle i ju igår, lördag, få besök av Malin, Robert och lilla Alice. Även denna kväll skulle det drickas lite vin och även Mickes goda mojitos. Hur ska man kunna tacka nej :) Idag mår jag dock mycket bättre förutom att jag är väldigt trött då Melanie sovit lite sämre inatt. Blir att lägga sig tidigt ikväll. Lite Nip/Tuck-trippel-tittande och lite dipp med morotsstavar. Det gillar vi!

Nu ska vi bara komma på vad vi ska äta för mat, ingen lust eller ork att laga någon mat. Vi ska i alla fall ta oss ut i det fina vädret en stund och köpa lite välling till Melanie. Sol och 2,6 plusgrader, underbart :)



En liten lekstund med lilltjejorna innan Malin, Robert och Alice ska åka hem :)




Sötaste Melanie :)



YO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
 
RSS 2.0