In your face!

Just när man tror att nu, nu borde man väl se lite piggare och fräschare ut, nu när man får sova lite bättre om nätterna. När lillan inte är sjuk längre och förhoppningsvis har slutat att äta på natten, så får man höra det man gärna inte vill höra, trots att man så väl vet det själv...

Jag och Melanie och min mor tog oss ut i den lilla snöstormen för att handla lite på Ica maxi. Där stöter vi på en tant som båda jag och mor har jobbat tillsammans med. Hon tittar på Melanie, som sover, och säger:
- Oj, så roligt! Hur gammal är hon?
- Hon blir sex månader idag, svarar jag med ett stort leende.
- Som mitt barnbarn då. Sover hon på nätterna?
- Jo, hon sover helt okej, vaknar kanske ett par gånger.
- Okej, ja, du ser sliten ut! säger hon.
- Jaha, säger jag och tänker WTF??? Var du tvungen att säga så? Just idag när jag känner mig som piggast? En av dom där dagarna då jag känner mig som piggast och fräschast, slänger du i mitt ansikte att jag ser sliten ut?! Inatt var faktiskt en av de nätter då Melanie sov en hel natt utan att vakna, vaknade först 5.30. Så jag borde inte se sliten ut!
- Ville inte prata med tant mer utan mor rundade av och sen gick vi. Just rub it in my face, old lady!

På torsdag börjar jag jobba med, får gå upp tidigare än vanligt. Då kanske jag kommer att se sliten ut...
Ska bli kul att få komma ut och jobba lite, träffa lite av folket, andra inte. Känns inte som att det har gått ett halvår bara sedan jag gick på mammaledigt. Ibland känns det som mer, ibland känns det som igår... Känns skönt att det inte har gått för lång tid dock och skönt att jag ska börja lite halvtid två dagar bara.
Sen blir det ju lite after work på fredag med :) Jag och Lucia och Claudia :) Måste ju inleda min första "arbetsvecka" på riktigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
 
RSS 2.0