Idag brast det...

När ska denna jäkla skit ta slut?

När ska jag sluta få skit för saker jag inte har något med att göra?

När ska jag sluta gå runt med dåligt samvete som någon annan ger mig för att den inte har gjort som den borde?

Ingen av dom som förstår att jag mår dåligt av att hela tiden känna press att jag måste hinna och orka med allt?
"Men Lilli, varför har du inte tid?" - får jag höra två veckor efter förlossningen!

WTF??


Jag har ett litet barn att ta hand om! De alla vet väl hur det är?
Samtidigt som man ska hinna med att vara en bra mamma så ska man vara en bra sambo, detta räknas för mig! Det är min familj - min sambo och vår Melanie - som räknas och som går först!
Men nej, jag får skit för att JAG inte hör av mig eller kommer och hälsar på! Ska det vara så här?
Nej, jag vill inte ha det så! Men detta förstår inte de dära människorna!
Varför hör inte de av sig? Slår en signal och frågar hur det är? Eller kommer och hälsar på? Åtminstone en ministund på 5-10 minuter?
Nej, nej, nej, det är jag som ska göra detta.. Jag som är "skyldig" till att höra av mig eller komma bort, bara för att jag är yngre. Det är det jävligaste jag hört.
Hur länge ska jag vara skyldig till detta då?

Nej, jag vill inte ha det såhär, jag ska inte må dåligt på grund av andra som bara ger mig skit. Det är svårt att inte ta åt sig, jag har försökt. Försökt låta det gå in i ena örat och ut genom det andra men det kommer upp så ofta så det bara tär sönder mig inifrån.
Jag ska försöka igen och igen och igen, jag ska göra som de gör, inte höra av mig. Se hur länge det håller...

F*ck it!

-----------

Skönt att få skriva av sig lite...


Kommentarer
Postat av: Sandra

Synd näre folk inte förstår att ett barn tar tid speciellt i början, innan man hunnit få rutin på saker och ting.

Kram på dig och grattis till din lilla dotter!:-)

2010-03-10 @ 08:13:20
URL: http://photoshopbilder.blogspot.com/
Postat av: Anneli Balika

Hejsan där....

Hmm jag måste inte fundera så värst länge för att förstå vad dehär kan gälla....

Stå på dej vännen :)



kram Anneli

2010-03-11 @ 22:32:04
URL: http://anniwawas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
 
RSS 2.0