Det börjar ta sig!

Hej!

Kom nyss in efter en liten promenad med Melanie, som ni ligger och sover i vagnen. Det är hur skönt väder som helst ute och fåglarna kvittrar och himmeln är blå, precis som det ska vara. Förutom att massor med snö ligger kvar. Men den börjar ta sig nu! Mer och mer barmark och man kan även skymta lite gräs här och var. Snart så, är det vår, på riktigt!
 
Efter en lång och skön promenad med Maria och Jolie igår, fick jag för mig att jag skulle få bort vår en meter snöhög från framsidan. Detta gjorde jag genom att fylla skurhinken med snö och hälla över allt i badkaret så det fick smälta där. Nu är nästan all snö på framsidan borta! Riktigt stolt över mig själv! Ingen värk i ryggen som jag trodde heller, skönt.
Dock har jag träningsvärk sedan miniträningspasset i söndags där jag gjorde en massa utfall med Melanie i famnen och sen lite övningar med hantlar för biceps och triceps och även mage. Det känns verkligen i rumpan och låren efter de där elaka utfallen! Detta hade jag tänk att fortsätta med några gånger i veckan, med lite hjälp av Micke, som kan detta, så jag inte gör fel. Måste bli lite starkare, främst i ryggen.

Igår kväll gjorde vi en jättegod maträtt; Ljummen sallad med fylld pasta och mozarella, se recept här.
Hur gott som helst var det! Vi använde färsk tortellini med ost och skinka, ingen balsamvinäger utan mer olja istället och ingen lök.
Rekommenderas starkt!

Nu blir det lite vila i soffan tills Melanie vaknar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
 
RSS 2.0